Invalsceremonin för Golf Hall of Fame

30 maj, 2023

För två av årets inval i Sveriges Golf Hall of Fame förrättades invalen tisdagen den 30:e maj på Svenska Golfmuseet. Det var invalen för Göran Zachrisson och Pia NIlsson. Utmärkelserna delades ut vid en särskild ceremoni av Birgitta Ljung som är ordförande för den sk Guldklubben som har ett ansvar att lägga fram förslag på inval till SGF:s styrelser. Vid ceremonin närvarade ett 40-tal särskilt inbjudna gäster. På golfmuseet finns nu de invaldas meriter skildrade i en kort film för var och en. Inom kort kommer en film från ceremonin att laddas upp på museets Youtube-konto med intervjuer av mottagarna Pia Nilsson och Göran Zachrissons son Petter. Intervjuerna gjordes av Jesper Aspegren.
    Senare i sommar kommer invalet av Jesper Parnevik att ske.