Inval till Sveriges Golf Hall of Fame 2023

9 maj, 2023

Nu är årets inval i Sveriges Golf Hall of Fame klara. De invalda är Pia Nilsson, Göran Zachrisson och Jesper Parnevik. Vi förbereder oss på att komplettera Hall of Fame väggen med de nya invalen och redigera de filmer som beskriver deras meriter.

Den första invalsceremonin kommer att hållas på Svenska Golfmuseet tisdagen den 30:e maj då Pia Nilssons och Göran Zachrissons inval manifesteras. Svenska Golfförbundets ordförande Maria Möller överlämnar bevisen över invalen. Jesper Aspegren intervjuar.

Samma dag invigs Göran Zachrissons läshörna i biblioteket. Möbler och utrustning har kunnat finansieras genom överskottet från en auktion av Göran Zachrissons golfmemorabilia, som hans son Petter donerat till museet, samt ett bidrag från Svenska Golfhistoriska Sällskapet.