6:e juni öppnar museet igen!

28 april, 2022

Den 6:e juni 2022 blir en viktig dag i svensk golfhistoria. Då invigs Sveriges Golf Hall of Fame samtidigt som golfmuseets nya utställning öppnar i nya lokaler. Utställningen fokuserar helt på den svenska golfhistorien och ambitionen är att förklara hur det gick till när golfen föddes, växte och blev en av Sveriges allra viktigaste folkidrotter. Att lyfta fram de enskilda personer som betytt mest för denna utveckling genom ett Hall of Fame blir en naturlig och spännande del av utställningens berättelse.

Vid invigningen kommer några av det första årets inval i Hall of Fame att medverka. Invalen i år blir 7 stycken. Kommande år kan det bli frågan om 1-3, men kanske något år ingen alls. Det är prestation inte antalet som skall vara vägledande. Golf Hall of Fame blir till skillnad från en del andra idrotters motsvarighet verkligt exklusivt. Det är den svenska golfens allra högsta utmärkelse. Det första namnet släpps fredagen den 29:e april i golfmedia. Sedan följer ett nytt namn varje vecka tills invigningen.